روش عذرخواهی از شوهر


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



به وبلاگ من خوش آمدید

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان مشکلات زناشویی و راه حل آن و آدرس zanashoeiha.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.







نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

آمار مطالب

:: کل مطالب : 13
:: کل نظرات : 0

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 4
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 5
:: بازدید ماه : 76
:: بازدید سال : 227
:: بازدید کلی : 972

RSS

Powered By
loxblog.Com

پرسش و پاسخ مشکلات زناشویی و حل آسیب های رابطه ای

روش عذرخواهی از شوهر
سه شنبه 15 بهمن 1398 ساعت 5:1 | بازدید : 157 | نوشته ‌شده به دست مشاور | ( نظرات )

شاید برای اغلب افراد سخت باشد که بخواهند از دیگران عذرخواهی کنند، اما عذرخواهی کردن خیلی سخت نیست اگر کمی از روش صحیح استفاده کنید.عذرخواهی

1 - انتقاد را با گشاده رویی بپذیرید چون همیشه حق با شما نیست

در مجادله ای که هر دوی شما تصور می کنید حق با شماست و مشکل مربوط به طرف مقابل می باشد به ویژه اگر قبلا نیز مکررا بر سر موضوع فعلی بحث کرده اید, لطفا انتقاد همسر خود را با روی باز و به راحتی گوش کنید.

 

2 - موقتا به جای خلوتی بروید

در اوج بحث فشار خونتان بالا می رود و تپش قلبتان بالا می رود و ممکن است چیز هایی بگویید که لزوما بیان آنها منظوری ندارید . همیشه به مکانی خلوت نیاز دارید که در آن از هم جدا شده آرام گرفته و افکار خود را جمع کنید.

 

3 - گذشته را یاد آوری نکنید

به چیزی که اکنون در حال روی دادن است توجه کنید . آتش بیار معرکه شدن راهی به جایی نخواهد برد و با فراموش کردن گذشته زودتر به توافق می رسید.

 

4 - به همسرتان بگویید که دشمن اش نیستید

اگر به آرامی در مورد موضوعی بحث می کنید و همسرتان به یکباره صدایش را بالا برده و از کوره در می رود کافی است به طرفش رفته و محبت تان را به او نشان دهید. دست خو را به آرامی در دستش قرار دهید تا بفهمد که این مجادله بی اهمیت است.

 

5 - محیط دور و برتان را منظم و آراسته کنید

محیط اطراف تاثیر مستقیمی روی احساسات ما دارد. عصبانیت یک احساس خشن است اما با مراقبت همراه با توجه محبت آمیز همیشه می توان آن را کنترل کرد.

دکتر گری چاپمن پنج زبان عذرخواهی جهانی را شرح می دهد.

1- ابراز تاسف و پشیمانی

این زبان عذر خواهی به احساسات وابسته است. این نشان می دهد که ما آگاه هستیم که باعث ناراحتی شخصی شده ایم.مثلا می گویید: "من متاسفم که با لحن بد صحبت کردم. من می دانم که احساسات شما خدشه دار شده است و من بخاطر آن واقعا متاسفم. "

2- پذیرش مسئولیت پذیری

این زبان عذر خواهی به اشتباهاتی که مرتکب شده اید اشاره می کند "من اشتباه کردم که با آن لحن با شما صحبت کردم. من نباید چنین واکنشی نشان می دادم.

3- جبران کردن

این نوع عذرخواهی برای جبران و بازسازی مجدد رابطه است. معمولا این درخواست با زبان عشق آن شخص همخوانی دارد. مثلا می توانید بگویید: "من نمی توانم باور کنم که این رفتار را با شما داشتم. لطفا به من بگو چه کار کنم تا آن رفتارم را جبران کنم. "

جبران اشتباه و عذرخواهی از همسر

4- ابراز تمایل به تغییر رفتار

این نوع عذرخواهی کاملا شفاف است. مثلا می گویید: "من عصبانی شدم و می دانم که کارم درست نبود. من دیگر آن را تکرار نمی کنم. چه کاری انجام دهم تا مطمئن شوی این رفتارم دیگر تکرار نمی شود؟ "

5- درخواست بخشش

برای یک عذر خواهی تاثیر گذار صادقانه و خالصانه باید درخواست بخشش کرد. مثلا می گویید: "من خیلی متاسفم که با لحن بد و ناملایم صحبت کردم و رفتار نادرستی داشتم. می دانم این نوع رفتارم به شما آسیب رساند. من را می بخشید؟

 



|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: